måndag 1 december 2008

Lite fusk idag/ Mattias

Tung dag. Har fortfarande inte hämtat mig helt efter min resa till Jämtland. Kanske i kombination med att jag minskat min dos medicin. Vet inte. Svår ångest bitvis under dagen i alla fall. Men det lyckades inte inverka märkbart på min diet. Bra frukost, rester från i går till lunch. Rätten går numer under namnet carne sin chili. Gott som fan i dag med. Åt kanske lite för mycket. Men det gör itne så mycket.

Men efter lunch fick vi besök. Annie som är barnledig dök upp med sin fyra veckor gamla Ossian. Han var så söt att bara det var ett helt gäng kolhydrater som bara trängde sig in i fettet. men vad värre var att Annie hade med sig lussebullar. I går var jag stark och stog emot pepparkakor. Kanske det godaste som finns. Till och med när V kom springandes från köket och ropade:

-Pappa, pappa. En pepparkaka till dig.

Föll jag för frestelsen. Han trodde dock att jag åt, så jag är itne en helt usel människa. Men ångesten och lussebullen ihop vara bara för mycket. Den slank ner. Dumt, men förhoppningsvis itne så farligt. Känner mig dock ruskigt mycket fetare efter det än innan. Kanske också beroende på att jag i sittande stund, av någon obegriplig anledning har en t-shirt modell medium på mig. Får dra ner den över valkarna hela tiden. Skitjobbit. Fattar inte ens hur jag kan ha en sån tröjja i mitt klädsortiment. Jag kan inte ha haft medium på sisådär 12-13 år.

Middan blev lyckad. Quinoapanna med kyckling. Smaskens som sjutton, nästan inga kolhydrater och mättande som bara den.

Nu sitter jag och suger på en kopp te. Det är inte så gott. Men nåt kul må man ju få ha!

Nu Kung Fu-panda på 360-n

Cee ya!

Mattias

Inga kommentarer: