tisdag 9 december 2008

Dan före Opare-dan. // Jonnie

Att blogga har alltid varit bra för mig, då det funkar som en bikt för mig och efter jag skrivit av mig känns saker och ting lättare. Man kan liksom släppa det och gå vidare utan att bära på saker som varit tunga. Tack alla för det positiva stöd ni lämnat (och som gjorde mig tårögd igen, fast av andra anledningar).
Idag har jag laddat min bärbara dator som jag tjatat till mig att få ha med till sjukhuset, med lite film, tvserien Trueblood och en bunt Ljudböcker med Star Wars tema. Så nu känner jag mig packad och klar, redo för att göra resan mot knivarnas rike (Delsbo dvs.. fast jag skyndar mig förbi där) för att bli uppskuren i Hudiksvall.

I sin ungdom hade man väl fantasier, men det var ungdomssynder man begick.Man trodde på jämlikhet och på solidaritet, men nu har man fått en bättre överblick.
Det är bäst att ge fan i politiken, och låta folk få tycka vad de vill. Inte fan är det nån mening att slåss i nån förening, nej, det tjänar ändå ingenting till.
Det är lika bra att sluta drömma. Det går åt helvete i alla fall.
För om man drömmer om Paris hamnar man på något vis likförbannat i Hudiksvall.

Längd - 184 cm

Midja - 114 cm
Mage (Som bredast, vid navelhöjd) - 125 cm
Bröstkorg - 120 cm
Rumpa - 120 cm
Överarm - 38 cm
Lår - 60 cm

Vikt (Enligt hemvåg) 119,7 kg

BMI - 35.4
Blodsocker - 7,1 mmol/l
--

Länk till mig själv:
http://misstriple.blogspot.com
Kvinna från Ljusdal som genomgått operationen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk vad skönt att få trycka upp resultaten i ansiktet på diabetessköterskorna sen å säga: "Bajbaj"
Eller ja, det är ju du så det blir nog något mer elakt och genomtänkt än så. ;)
Men att slippa sitta och lyssna på de igen!

Ses till helgen!!!
*Meep meep*

Unknown sa...

Aha. Pessismistkonsulten!

Jag drar mig genast till minnes fetknoppsversen.

Åså börja plötsligt saven stiga
Man börja söka sig en livskamrat
Nån som uppfyller ens normer
har Dolly Partons former
och Tore Vretmans kunnande i mat

Men inte fasen blev det som man tänkte
Då när man var 16-17 för
nu i efterhand så vet man
hon ser ut som Tore Vretman
och lagar mat som Dolly Parton gör!

Återigen. Lycka till i morgon!

Ser fram emot att höra av dig här efter op.

/Mattias

Martin Lundström sa...

Ska på kalas imorgon. Kommer att skåla för dig när operationen är klar och lyckad!

Wheeehaaa!

Mia sa...

Hej, tack för inlägget hos mig!

Hoppas allt går bra i morgon (det GÖR det!). Såhär 6 månader efter min egen operation så känns allt hur bra som helst.

Välkomna mitt nya liv med glädje, hoppas du får göra det också!

Spider-Man sa...

Kommer ha dig i tankarna imorrn...Ha det bäst....