fredag 12 december 2008

Ett litet erkännande om kapitulation! /Mattias

Alltså, det här med att vara fetto är inte bara glam, brudar och rock´n´roll. Det är också onödigt ymnig armsvett, trängsel i biositsen och trassligt med andningen i trappen upp till lägenheten. Men det går.

Men det är svårt att vara fetto med ambitionen att inte vara det längre. För mig går det åt helvete. Nu är det dessutom jul och pepparkakor och glögg är så löjlgit gott att jag knappt kan tänkas på. Sen har vi det här med julborden. Hur ofta går jag på frossarfester? Aldrig. Typ. Ska jag då, de få gånger det verkligen erbjuds fin och god och festlig julmat tacka nej bara för att jag inte vill bli förnedrad offentligt på internet. Mja, det vore kanske rimligt kan tyckas. Men nej, nej, nej. Jag har inte varit ute och svirat öldimmig på flera år, så det känns ytterst trist att passa nu bara för att ni ska få ert lilla nöje. Den närmaste veckan kommer innebär godis, julmat, öl, sprit och annat helt vedervärdigt dåligt. Därefter kommer så klart jul. Jag tänker inte hoppa över dessa två festliga veckor.

Däremot tänker jag fortsätta försöka tänka på att äta bra mat hemma, inte äta godis och dricka läsk till och från jobbet. Eller, till jobbet dricker jag nog aldrig läsk. Kanske nån gång när jag jobbade natt. Men det gör jag ju inte nu. Nu jobbar jag när jag vill. Muhahaha. Eller det gör jag inte heller. Ibland jobbar jag.

Nu påstår i och för sig nån Doktor Dahlqvist, som jag tror Martin hade nån beef med nån gång, att man kan rasa i vikt fram till nyår genom att äta julens alla frestelser. Så kanske, kanske kliver jag upp på vågen på onsdag, men jag förhåller mig skeptisk. Öl lär inte vara bra i nån annan spideys diet.

Men med sanningen sagd, jag kommer inte ens att fuska, jag kommer skita fullständigt i dieten, har jag inte så mycket att förlora på en vägning. Mer än förnedringen förstås.

Vi får se. I morgon ska jag i alla fall bli rund under fötterna och frottera mig med sociteten.

Cee ya!

Mattias




AB1
23

Andra som bloggar: Kostdoktorn,Fetsmart
, , , , , , ,
, , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja, visst kan du väl synda en del nu när det är jul. :) Men allvarligt, potatisen och brödet klarar du dig väl utan? När det finns så mycket annat gott... Och ta rejält med smör på pepparkakorna, och nöj dig med ett eller kanske två glas öl till maten. Då är det nog ingen fara, ska du se. :) (Jag har själv syndat idag, tog ett glas julmust till julbordet jag åt idag, men av maten tog jag bara det köttiga och det feta ;) )

Unknown sa...

Nej, det är klart. Potatisen och brödet skiiiiter man i. det är ju ändå billigt.

Men jag är jämte i grunden och tycker att ett julbord utan tunnbröd är inget bra julbord. men jag kan kompromissa i år. Det kan jag faktiskt!