måndag 15 december 2008

Efterlysning angående LCHF /Martin

Jo, jag efterlyser från våra läsare en "Quick Guide" i LCHF-diet. Jag har mina funderingar att, när jag nått under 98 kg, prova på en LCHF-diet och se om det är ett sätt att behålla vikten på, långsiktigt. Så, jag skulle vilja börja studera seriösa, ganska lättlästa till en början, texter om LCHF. Gimme förslag! Gärna länkar till seriösa studier i ämnet. Jag har också märkt att vissa förespråkare för metoden kan visa närapå sektoida tendenser i pratet om att det ska vara den "enda sanna vägen", så jag vill gärna se så objektiva svar och länkar som möjligt. Finns det kurser att gå? Hjälp Ma!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lämnade kommentar i ditt förra inlägg . blev lite fel.

Men som sagt var - kika på daarkh.net. =)

Unknown sa...

Jag tycker att kostdoktorn.se är en bra ingång. T.ex. http://www.kostdoktorn.se/?page_id=144

Daarkh sa...

Länk till texten min fru tipsade om:
LCHF