söndag 14 december 2008

Tur i oturen / Mattias

Jag påstod häromdan att jag nästa lördag skulle på Etiopiskt julbord med jobbet. Det var inte sant. Jag ljög. Sanningen kunde jag inte berätta, för vi skulle äta det där julbordet på min käre vän Eriks svensexa i går.

Dessvärre fick jag inte prova på de där afrikanska delikatesserna. För det blev lite för mycket svensexa för den blivande gummen och vi fick baxa hem honom från spat till en annan kompis lägenhet där vi tillbringade tre timmar med att få honom att nyktra till. För oss var det trevligt, men det var onekligen synd på maten. Men ur viktminskningssynpunkt kanske det var lika bra.

Däremot åt vi en groteskt fet, men kolhydratsnål, brunch på boulebar nånstans långt upp på Sveavägen. Två hundra spänn för boule och brunch känns som en utmärkt deal. Mätt är jag faktiskt fortfarande.

I dag ska det visst bli nån typ av hemgjorda hamburgare. Ska bli spännande. Men det är alltför mycket pepparkakor just nu.

Cee ya!

Mattias
, , , , , ,
, , , , , ,

Inga kommentarer: