tisdag 30 september 2008

I dag pajjade jag hissen! / Mattias

Motionerandet gick bra i går. I dag var jag Ann-Margrethe, Rosa och Börje på stadsdelsnämndsbesök på Söder i Stockholm. Vi träffade först förvaltningschefen och lite andra chefer. Det var intressant, och det bjöds på bullar. Svag som jag är kunde jag inte hålla emot. Gott, men inte så gott som den dåliga eftersmaken av usel karaktär. Förhoppningsvis malde jag ner kolhydraterna när vi promenerade från medis till vintertullen efter ett givande möte med facket.

På Vintertullen blev det lunch. Nån blaskig rotmos med fläsklägg som Attendo Care, som driver det äldreboende som heter Vintertullen och som vi skulle träffa, tyckte var värdig föda för de äldre. Jag vete faan. Hade rätt kvickt bytt bort det boendet. Nåväl. Jag drog i mig det mesta för att inte se ut som en idiot och bortskämd unge där man satt bland de äldre som levde med detta.

Efter jobbet åkte jag hem och Mari lagade en alldeles strålande köttfärssås till vilken det blev fullkornsspaghetti. Alldeles nyss blev det en Rostis med såsen uppvärmd på. Dagens höjdare.

Visst ja. Hissen var det ja. När vi skulle upp och titta på en av avdelningarna klev vi in i den rymliga hissen och den började tjuta som fan och en röd lampa skrek mot oss: Av med tjockisen, av med tjockisen. Jag försökte hålla god min och tittade lätt anklagande på Börje, som inte alls är en tjockis utan en vältränad kampsportare, men varken hissen eller de andra gick på det. Så jag klev snällt av, och hissen tystnade och gled i väg med ett obehagligt hånflin riktat mot mig. Och i morgon blir det vägning!

Cee ya!

Mattias
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,
Intressant?

, , , , , , ,

Inga kommentarer: