torsdag 2 oktober 2008

Trött, deppig och lite ljus i tunneln! / Mattias

Orkar inte skriva om mat. Mat är trist och dumt och gör en tjock. Fast det är ganska gott och därför se tidigare skrivna mening. Det är trist att inte äta socker. Jag älskar socker. Jag älskar kakor, jag älskar läsk, jag älskar allt som är sött. ALLT! Men det får jag inte äta.

Hur tar man sig ur en deppig stund utan sockersött? Hur överlever man utan att trycka i sig de snabba kolhydraternas temporära energi? Vad har livet för mening utan snarr från Anton Berg, eller Jämtgott eller faan till och med, ööh, jag kommer inte på något äckligt godismärke. Allt godis är gott och jag är bizart sugen.

Och nu, exakt nu, ber min flickvän mig att göra en leverpastejmacka till henne. VA FAN ÄR DET? Gah. Nåväl. Får skynda mig till ljuset i tunneln. Vikten minskar och jag ser lite bättre ut än för tre veckor sen. Men det vet ni ju redan. Ett ganska meningslöst inlägg med andra ord. I morgon blir det nog bättre!

Cee ya!

Mattias

Inga kommentarer: