söndag 28 september 2008

Ytterligare en dag av larvig diet. /Martin

Snablars så trevlig banner vi fick på bloggen! Wunderbar Jonnie!

Efter en dags diet av larver, glas och eld så satt det fint med ris och kyckling när jag kom hem. Min kära mor är på besök för att passa dottern medans min sambo och jag jobbar. Min mor är också gammal viktväktare, och har hygglig koll på vad jag får äta och inte. Men hon har inte järnkoll, så jag bad henne om att få göra såsen till kycklingen som jag skulle äta själv. Redning istället för grädde regerar... om man bara kryddar tillräckligt! Avslutade dagen med en skvätt 10-årig Speyburnwhiskey, serverad i vinglas och värmd i handen under 10 minuter... Mums!

Nu blir det ytterligare en dag med larv- och glasdiet. Jag lovade Jonnie att ta med larverna till nästa Viktväktarmöte för att kolla pointsvärdet på dem. Jag gissar på att de går under skaldjur, så man får äta hur många som helst för 3 points.

Intressant?


, ,

Inga kommentarer: