söndag 28 september 2008

Vansinnigt sugen... /Martin

...på snask, chips, läsk och wienerbröd. Söndagskväll och ensam hemma med en dotter som precis gått och lagt sig. Efter ytterligare en dag av larver och glas är man ganska mör. Morsan, som fortfarande var på besök, hade lagat en ljuvlig potatismos med köttkorv. Helt outstanding efter en jobbdag! Tydligen hade mor fått tipset av någon av Pajalatanterna att koka en lök tillsammans med potatisen när man gör potatismoset. Vet inte om det var det eller hungern som gjorde att det smakade som gudaföda från Valhall, fast med korv istället för helstekt gris. Pointsmässigt inte helt ok, men eftersom jag ändå inte ätit någonting tidigare på grund av giget så gick det mycket bra att äta även detta.
Men nu, som sagt, är det kris och katastrof sötsugsmässigt... Det hjälper dock att sätta sig och skriva om det. Jag tror jag ska poppa lite popcorn och snaska på.... det är det absolut bästa snacksmässigt om man räknar points. Så får det bli!

I övrigt har jag köpt en hatt. Om jag inte lyckas komma ner under hundra kilo, ska jag äta upp den, stekt i baconflott!


Intressant?

Inga kommentarer: