torsdag 2 oktober 2008

-1,5 kg och stackars Gun! /Martin

Jamen, det gick ju skitbra på gårdagens vägning på Viktväktarmötet! Ner 1,5 kg och, som Spidey redan avslöjat, så har jag gått ner sammanlagt 4,8 kg. Det är, så långt, den största viktminskningen bland oss fetknoppar... Har i och med det hamnat strax under 110 kg! Precis som jag önskade förra veckan. Snart börjar det bli dags för en till fotografering på oss grabbar för att se förändringarna!
Vår stackars konsulent Gun blev smått chockad när jag frågade om pointsvärdet på mina larver igår. Jag var ju tvungen att demonstrera att jag faktiskt äter dem. Detta till stort, ville jag inbilla mig, jubel från resten av gruppen. Det kan också varit stön av äckel, men sån´t filtrerar mitt egofilter bort. Hur som helst kom vi fram till att en larv räknas som pointsfri smaksättare, och en deciliter larver räknas som skaldjur det vill säga 1 point. (Ledsen Gun att jag valde denna bilden på dig, men det är den enda där du står framför adressen till vår blogg...)

Undrar vad jag ska fråga om pointsvärde på vid nästa möte... Kanske glödlampa?

Inga kommentarer: