fredag 3 oktober 2008

Gigdag med planer som gick om intet /Martin

Gig igår för ett ordenssällskap. Jag hade inte denna gång tagit med mig någon matsäck, då showtime var lagd klockan 20.00, och då finns det gott om tid för att hitta en restaurang efteråt som serverar någonting annat än flott med bacon. Nu är det ju så, att Showtime sällan inträffar enligt överenskommelse, utan brukar senareläggas med en timme, eller så... Och varför jag, efter 14 år i branschen, inte lärt mig detta, är helt ofattbart. Självklart blev även showtime igår framflyttad. Ni ser på videon var jag tillbringade två och en halv timme av mitt liv. Efter giget stressar jag iväg för att hitta ett kinesiskt eller japanskt kök som har öppet till 22. Helt resultatlöst. Kebaben vid Gullmarsplan så helt sagolikt god ut, kan jag tala om. Hur jag lyckades stå emot tankar som: "Men Martin, du har ju faktiskt inte ätit någonting idag, en kebab med ris kan väl inte vara såååå farligt?", är även det helt ofattbart, men jag åkte hem, käkade att par mackor med lättost, skinka och tomat, drack lite fun light och åt ett äpple. Ibland är man fan duktig på riktigt!
Imorgon åker jag en sväng till Malmö för att spela in en grej för barnkanalen. Blir nog bra... Undrar vad de har på fikabordet där...

Inga kommentarer: