tisdag 16 september 2008

Delicato,Vin,Tyskland och ÖL!!!/Spidey


Denna dag var en prövning kan man säga!!!

Kl 10:45 ringer växeln upp å hamnar hos mig och ber mig öppna dörrn in till oss, vi skulle få finbesök Och vilka är inte dom då, om inte Delicato med massa gott. SUUUUUCCCKKK
Men jag tog inte en enda liten bit. INTE EN ENDA BIT å damn va jobbigt det va. (Jag luktade bara på dom och dom luktade såå gott.)
Sen får ja veta att ja vann resan till Mat Os i tyskland men om den skriver jag snart om.(större suck men med mer glädje).

Efter jobbet var de dax att åka på en vinprövning som ja skrev att jag skulle på. Damn vilka goda viner man fick smaka på. Man spottade ut nästan allt iaf. Det som slank ner var det mögligavinet. Den vart inte så farligt dyr om man jämför, en 50 cl på bolaget går på ca 180 för det vinet. Och en god dyr whisky och konjak. Men det jobbiga var innan vi började prövade viner så bjöds det på lite mat, prosciutto,färskost,rostbiff,salami m.m
Jag har inte exakt räknat ut hur många points maten vart för ja glömde allt på jobbet.

Efteråt gick vi på en krog och tog en öl.

Jag tänkte på en sak när ja drack ölen. Jag kommer bevisa att man kan gå ner fast man dricker öl, kommer kanske gå lite långsammare men ja ska fan bevisa de. Och vi får väl se hur det går imorrn när ja å Martin väger in oss. Lite nervös är man.

Tillbaka till resan till tyskland. Ja ska skriva kort vad som kommer hända där och allt ja kan säga att fuck viktväktarna under dom dagarna.

Månd:
Landar på förmiddan i Erfurt å Checkar in på Radisson SAS Hotel
Åker till Mässan på en gång sen får man äta mat å hitta på nått själv under dagen.

Tis:
Guidad promenad i Lutzen med mat å provsmaker av deras viner
Tillbaka vid 17 sen kl 19 är det OKTOBERFEEEEEST. Den kan man ju inte sitta å ta in en 33cl å räkna 2.5 p. Det är fan en snapps i deras ögon. Så det är bara slita på sig sin läderhousen å börja dricka.

Ons:
Utcheckning å sen till Mässan och glo på den riktiga tävling, el sova på nån parkbänk inärheten tills det är klart. Kl 20 är vi hemma på Arlanda.

Och ni tror att ja kommer ödsla tid på att räkna points när man vinner en sådan resa. Kommer fan aldrig göra det igen coh jag vet att ja skulle ångra mig om ja inte bara njöt av allt. Plus det ja går upp där kommer ja iaf gå ner sen.
See Ya, Don´t Wanna Be Ta///Spidey

Intressant?

1 kommentar:

Unknown sa...

Jävligt starkt jobbar Spidey! Delicato är svårt, mycket svårt att motstå. Och jag tycker du ska njuta med gott samvete i Tyskland! MatOS bara måste man äta ihjäl sig på ju!

För övrigt njuter jag av dina välformulerade och välskrivna inlägg!

Mattias