måndag 15 september 2008

Måndagsont i huvet /Mattias

Halva måndan har gått. Fuskade rejält med frukosten och käkade bara ett äpple och åt en banan. Ja, så teet förstås. Lyckades dock hålla ut utan att fuskäta fram till lunchen som var välbehövlig efter jävlaskitdataproblem. Lunchen var rester från i fredags. Den minnesgode läsaren kommer så klart i håg att det var köttfärs och fullkornsspaggeti. Jag lovar att jag ska vara mer återhållsam med fullkornspastan etersom det är sjukt mycket kolhydrater. Men om man inte äter så mycket så funkar det förstås. Där har vi skillnaden mellan GI och GL, en skillnad jag ska gå in mer på djupet i vid ett mer avslappnat tillfälle.

Eftersom jag käkade dålig frukost, och lunchen var dum pasta med försvinnande kolhydrater, även om det var de bra-hydraterna har jag ont i huvet nu och vet att jag borde gå och dricka vatten. Men återigen, eftersom jag inte ätit rätt pallar jag inte att dra mig hela vägen bort till vattenkranen för att suga i mig syre och väte atomer en masse. Så jag får bita ihop och inse att är kroppen slö får huvet lida. (Inser i skrivande stund att jag inte ätit några anit-surpiller i dag och att oprovocerat ruckande av medikamenten kan leda till migränliknande keps. Så, lite medecin och vatten kan få den här härdsmältan att lösa sig också.)

Jag kommer inte skriva mer i dag, för jag ska snart ränna från kontoret och kvittera ut grabben från förskolan så jag tänker bara nämna att jag komer äta exkt lika dålig middag i dag som jag gjorde igår!

Cee ya!

Mattias

Technorati Taggar: , , , , , ,

Inga kommentarer: