söndag 14 september 2008

För få Points /Martin

Gårdagens gig gick bra och planen jag hade fungerade ypperligt! Pastasalladen gjorde susen i den hungriges mage.
Problemet är för mig just nu att jag får i mig för få Points per dag. Jag ska få i mig 32 Points om dagen, men ligger nu runt 15-20. Det är kanske inget direkt problem just nu, men om det fortsätter kan det bli knas. Det kanske låter motsägelsefullt, men man ska få i sig såpass mycket mat så att kroppen inte ställer in sig på svält och börjar trilskas med att lagra allt den får i sig. Detta på bekostnad av bland annat hjärnfunktion och kroppsfunktion. Du blir dumtrött och sjuk om du inte äter. Men... det är ju svårt i början att veta hur man ska lägga upp en dag. Man vill ju gärna spara så många Points som möjligt för att kunna äta mer, eller godare, sen. Men men... det lär nog rätta till sig.

Dagens frukost: Grovt, äckligt rågbröd med keso, skinka och tomat. Lite krydda av lämpligt slag ovanpå. Blir gott trots äckligt rågbröd. Serveras med ett gäng glas vatten. Äpple efteråt för att få nåt sött i sig.

Inga kommentarer: