lördag 29 november 2008

Alkoholupplysning och GI! /Mattias

Jag tycker det är bra med regleringar och lagar, annars finns det ju inga uppror att göra! Mer seriöst så tror jag att det är alldeles nödvändigt att den fria individen binds upp av samhället för att det inte ska gå alldeles på arslet för oss människor.

Därför tror jag att det förslag som lagts i England om att märka ut hur mycket fett alkoholen i öl, vin och sprit utgör är bra. Det är självklart att det blir en liten ögonöppnare för många. Alkoholföretagen slår bakut och menar att folk kommer sluta äta och istället bara supa. Jag tror inte det är så mycket annat än bullrandet på tomma trummor, eller vad man säger. Helt enkelt, man drar till med en stor fet överdrift för att verka trovärdig.

Men en annan sak som kanske kan vara problematiskt är om GI förespråkare som jag fortstätter att förespråka det. För om det bara är fett och inga kolhydrater så är det väl alldeles utmärkt om man dricker lite, eller?

Fast kanske är det så jävla mycket fett i alkohol att det till och med pyser över för GIaren. Jag tror jag fortsätter hålla mig ifrån den.

Cee ya!

Mattias


Kalorivarning ska få kvinnor att dricka mindre | Kropp & Hälsa | Aftonbladet
Technorati Taggar: , , ,

2 kommentarer:

Martin Lundström sa...

Det finns ju typ inget fett i alkohol. Däremot en massa snabba, tomma kolhydrater som kan lagraas som fett så småningom.

Unknown sa...

Aha. Är det så det är