tisdag 25 november 2008

Last Supper // Jonnie

Final system check before we go into hyperdrive. Efter en massa onödigt uppstressande tjafs med involverade sköterskor, fick jag tala med kirurgen och narkosläkaren som ska skära i mig respektive söva ner mig inför skärandet, och allt verkar vara grönt för dem att börja hugga loss köttstycken ur mig.

Så nu är vi alltså inne på dag -16 och härifrån ska det börja rulla utför. Så jag passar på att posta upp lite dagsfakta, så vi har något att jämnföra med i framtiden.

Längd - 184 cm

Midja (Gissningsvis där den borde sitta) - 123 cm
Mage (Som bredast, vid navelhöjd) - 133 cm
Bröstkorg - 126 cm
Rumpa - 120 cm
Överarm - 38 cm
Lår - 68 cm

Vikt (Enligt sjukhusvåg) 129,2 kg
Vikt (Enligt hemvåg) 128,3 kg

BMI - 37.8 (Lägre än vanligt- standard är 39)
Blodsocker - 18,5 mmol/l

När jag vaknar imorgon börjar det nya livet. De första 14 dagarna ska jag leva på vatten och pulver (Modifast). Ett föga billigt alternativ till leverne, då priset för dessa portioner ligger på ca 20 kr styck. Inte så billigt för 55g pulver kan man tycka, men så har jag aldrig testat att köpa heroin heller. Som sista måltid inför detta festade jag och frugan på en finfin kycklingsallad med mumsig fetaost. Något att minnas tillbaka till om en vecka eller så...



2 kommentarer:

Martin Lundström sa...

Fy fan, Jonnie! Nu börjar det! Håller i mina och andras tummar (Som jag tagit från dem med hjälp av fogsvans) i ett stadigt grepp!

Daarkh sa...

Tack.. det kommer behövas känner jag.