måndag 24 november 2008

Dag -17 // Jonnie

Bild på Dagsformen dag -17, för att påminna alla om vad vi kämpar mot.

Nej, minus 17 är inte temperaturen i Sandviken, även om vi också enligt nyheterna ska lida av ett sk Snökaos. De flesta kallar det rätt och slätt "det snöar och blåser lite", men enligt pressen är det som sagt snökaos.

Jag känner att jag måste säga ordet en gång till... Snökaos. Det är ett så laddat ord att till och med vi infrusna svenskar får frostbelagda svettpärlor i pannan när vi hör det. Troligen svenska pressvärldens näst mest laddade ord, efter ordet nakenchock.

Iallafall så börjar idag allvaret känner jag. Det är dags för mig som tidigare suttit här och skrutit om hur jag svullat (Jo, Svulla är ett riktigt ord, med hänvisning samt hyllning till Micke Dubois, R.I.P.) i mat, medan mina vapenbröder lidit sig ner längs SI-systemets skala, att själv ta det stora steget in i den förhoppningsvis mindre värld som ska vara mitt framtida midjemått. Jag ämnar med mitt stora ego, bryta vår nuvaransde tideräkning (Främst för att jag avskyr att folk säger år "tjugohundraåtta" istället för "Tvåtusenåtta" och tycker att dem som tvingade fram detta praxis ska få häl-senorna avhyvlade av ett gäng ondsinta pokemon-kort försäljare) och istället starta om med år 0 i år, då mitt nya liv börjar. Så dag 1 på denna kommande kalender är alltså dagen efter min operation. Idag har vi "dag Minus 17 IDFFOS (Innan det feta fanskapet opererade sig)" och är då nerräkning till dag 0 som alltså är dagen för operation Fläskhugg.

Denna dag -17, började med att jag trotsade "snökaoset" och tog mig till lokala hälsovårdscentralen och tog ett par blodprov för att se så att mina kropp inte orsakat några absurda förändringar i mina vitala värden, i ett sista hopp om att förhindra mig från att genomgå denna planerade kapning av min tank för det flottiga och sötsliska bränsle som håller mitt matberoende igång.

Imorgon ska vi träffa kirurgen och narkosläkaren i Hudiksvall där blodsbadet ska ske, och testa ut vilka roliga droger de ska pumpa mig full med under dag 0.

Inga kommentarer: