måndag 24 november 2008

Nysatsning - eller bit ihop spöa arvsanlaget/ Mattias

Var hemma i Jämtland och åt mig riktigt fet förra veckan. Men inget ont som inte har nått gott med sig. Jag har fått en rejäl nytändning för viktminskning. Det är trots allt bättre att vara mager och lite sockerotillfredsställd än proppmätt och sockerrusig upp över öronen.

Så från och med i dag lovar jag er att jag kommer skriva mer här, och inte dölja nånting. För ska sanningen fram har jag nog ljugit om något fusk då och då. Men med det är det slut nu! Det är den nakna sanningen som ska fram och intet annat!

I dag blev det GI-omelett till frukost, två ägg, lite vatten, soltorkade tomater och hackade oliver. Det brukar vara jättegott, men jag tog lite för mycket vatten, så det blev inte så bra. Till lunch ska jag äta en grillad kyckling. Men jag drar mig lite för att kila ut i snöovädret och inhandla det slaktade fjäderfät.

Till middag blir det nåt med lax, minns inte nu.

Förutom detta med maten så ska jag också börja att utföra lite vardagsmotion, armhävningar, situps, hoppa i hissen och sånt där. Ni vet, så man får riktigt snygg badbyxskropp. Inte för att jag brukar bada, men ändå.

Men en liten törn i nysatsningen var att se mina gener där uppe i Norrland. För inte är det några pinnsmala genuppsättningar man lyckats få till sig. Pappa tränar mer än Gunde Svan på topp, men bär ändå en mindre mage och väger nog ett ton. Mamma har trots att hon är liten en hel del överviktskilon och syrran, ja, hon har också sett smalare dar. Så vad ska man göra?

Man får bita ihop och låtsas att man kan spöa sitt arvsanlag!

Cee ya!

Mattias

Inga kommentarer: