torsdag 27 november 2008

Nytändningen håller i sig /Mattias

Nu har min nytändning hållt i sig i fyra dar, om man räknar snällt. Inte en enda grej utöver diet har jag satt i mig. Det är bra. Har inte tordats väga mig dock. Beskedet kommer vara alldeles för tungt.

Min diet har varit god. Men dyr. GI är bra, men ruggigt kostsamt. Handlade mat för 500 pix häromdan, till tre middagar. En del grejjer kan man ju använda flera gånger, men ändå. Dyrt! Vår budget är 3000 kronor mat för en hel månad. Det är ungefär 100 kronor per dag, för alla mål på en dag. Fast älsklingen äter oftast lunch på jobbet, och jag tar matlåda så det det blir kanske 70 kronor per dag till middag. Med andra ord håller inte 133 kronor dan riktigt måttet på vad man kan kosta på sig.

I måndags blev det färsbiffar med fetaost, tisdagen bjöd kottletter och i går vart det lax. tilld et har jag grillat grönsaker. Det är smaskigt som faan. Lunch har varit lite olika. I måndags var det grillad kyckling, tisdagens mittpådagen mål var rester av biffarna och i går. Ja va sjutton åt jag till lunch i går? Minnet är dåligt men kort.

Nåväl. I kväll ska jag laga ädelostkyckling. Det kommer bli smaskens det med.

Nu till lunchbestyren som består i, jag vet inte än. Ska kolla kylen. Kanske några kokta ägg, skinka och yoghurt, samma som mina senaste dagars frukostar. Jag ska skaffa någonslags mixer så jag kan laga lite smoothiesar, för det ska vara fina GIsken, så att säga.

Nu till köket!

Cee ya!

Mattias

, , , , , ,

Läs gärna mina andra bloggar: Pooma och Stockholmvänstern

2 kommentarer:

Daarkh sa...

Din lunch ser ut som de drömmar jag har om nätterna just nu =/

Unknown sa...

Hehe. Och samma sak i dag. Men snart har vi det alla bättre! Håll ut! Snart kommer varje steg du tar vara som små hopp! Det kommer bli skitcoolt.