fredag 28 november 2008

Cravings // Jonnie


Jag har helt absurda "cravings" på mat just nu. Jag är så hungrig att alla dofter påminner mig om någon typ av mat, så fort jag ser mat på tv hugger det till i magen, och hur mycket jag än försöker fokusera bort tankarna på annat så flyter snart mat upp till ytan igen.

Jag kan inte förstå att mat har haft så stor betydelse i mitt liv. Allt jag gör nu är att invänta tiderna för min pulverdrink eller att få lägga mig. Allt annat känns avlägset och oviktigt. Min fru har tagit med sig vår dotter och åkt till sina föräldrar i Gävle, så att jag ska få vara lite för mig själv ett tag. Jag försöker hålla mig sysselsatt med mina stora hobbies:
kolla på film, spela spel och skriva rollspelsgrejor, men då hjärnan bara påminner mig om hur gott det är med välkryddat kött, går det inte att koncentera sig. Det är tungt som satan, men istället får man försöka finna tröst i att det händer saker.

Längd - 184 cm

Mått - Ej mätta

Vikt (Enligt hemvåg) 126,5 kg

BMI - 37.3
Blodsocker - 14,8 mmol/l


Jag har tydligen minskat 2 kg på 3 dagar, vilket gör att jag för första gången under detta årtusende kommit under 127 kg. Däremot så stiger blodsockerhalten igen, vilket jag finner underligt. Får kanske sockerkickar av dieten, då jag kan tänka mig att den innehåller en del kolhydrater och annat skoj får att hålla mig vid liv. Får testa mäta blodsockret fastandes på morgonen som man ska göra istället. Är inte det lägre får jag kontakta min läkare och kolla om jag ska börja med insulin igen, något jag blivit avråd ifrån att göra under dieten med risk för att blodsockret dyker för mycket. Koma verkar inte så lockande.


Sidnotis, mest för att jag är hungrig och lättretlig:
Såg Mattias länkat in - "Ammi bytte bort sockerdryckerna, Gick ner 2,5 kilo på 5 veckor!"
Sånt skit från Viktklubben och kvällspressen gör mig mest förbannad (På pressen, inte Mattias). Självklart går man ner i vikt om man slutar hinka i dig läsk! Är det någon läsare som sätter sin Fanta i halsen och hostandes inser att den varit boven till hans övervikt genom detta sensationella repotage? Jag bytte från vanlig Coca Cola till Coca Cola Light när jag fick min diabetes och tappade 10 kg rakt av. 2,5 kg på 5 veckor är inte ens värt att rapportera i mina ögon. Du kan lätt gå ner 1 kg i veckan om du bara tränar regelbundet och inte äter snabbmat under tiden. Och även om Ammi väger hälften av vad jag gör, så garanterar jag att jag gått ner mer än 4 kg om 5 veckor.

Nu ska jag kolla på lite mer UFC och sedan ta ut mina aggressioner på "The Enclave".
(Fallout 3 rockar verkligen rejält, och har knuffat undan både WoW och WAR just nu)

Inga kommentarer: