tisdag 25 november 2008

Punkt och Pricka /Martin

Vill börja med att säga att det faktiskt känns ganska nervöst, även för mig att Jonnies datum är satt... Jag trodde att det skulle komma med mer framförhållning, men jag blir fan lite skakig över att det är så snart. Hörru, Jonnie! Skaru inte kolla med farbror doktorn om det är ok att jag kommer och fotar precis innan, under och efter operationen? Jag kan torka av gluggarna med desinfektion. ;)

Den här veckan har jag följt Viktväktarnas rekommendationer till punkt och pricka. Jag har inte överskridit mitt pointsintag en enda dag. Jag har varit svinnoga med att föra anteckningar i Checkkalendern osv. Konstigt att jag känner mig fetare än på mycket länge. Nästan så att jag känner att jag kommer att kunna sträcka fram min checkkalender och hålla den under näsan på Konsulent-Gun och säga: "Titta! Jag har gjort allt, men ändå gått upp i vikt! BluttanBläh!" Men... Jag ska väl inte ta ut någonting i förskott. Vi får se vad vågen visar imorgon.

1 kommentar:

Daarkh sa...

För min del är du välkommen. Skulle gärna haft ett par blodiga bild-bevis på det hela, även om jag troligen kommer känna av bevisen nog senare. Ett fint mål satt av sköterskan som ska få liv i mig igen, är att jag ska lyckas dricka 0,5l vätska ett dygn efter operationen. Det kommer då vara det enda jag fått i mig under 36-48 timmar. Jag blir hungrig bara av att försöka föreställa mig det.